ולא יזכרו עוד בשמם, ספרדים אשכנזים כי אם בשם ישראל יכונו ישראלים

[כתבי ר' יהודה אלקלעי, ב', עמ' 609-610. מעודד ענוים]:

הזקנים אשר ימנו הקיבוץ הנבחר תהיה כל מעינם לבנות את בית ישראל באגודה אחת, כמו שיעד הנביא[1]: עוד אבנך ונבנית בתולת ישראל, פי' רד"ק: האסיפה והקיבוץ הוא דומיא דבנין, עכ"ל, והמה ישגיחו על כל פרטי הדברים המפרידים אגודתנו. והם ישוו אותנו בכתב ולשון ותורה ומנהג, ולא תהיה תורתנו ועבודת אלהינו מנהג ספרד אשכנז פולין אטליא כי אם מנהג ישראל כמ"ש[2] ונתתי להם לב אחד ודרך אחד ליראה אותי. והם יעשו אותנו לגוי אחד בארץ בהרי ישראל ולא יקרא שמנו עוד ספרדים אשכנזים צרפתים פולקים וכדומה כי אם ישראל יהיה שמנו.[3] זש"ה: ה' אלהינו בעלונו אדונים זולתך לבד בך נזכיר שמך[4], ר"ל בעלונו אדונים ואנו מתיחסים אליהם מצד ארץ מגורינו ספרדים אשכנזים וכדומה. לבד בך. כשאנחנו עמך בעיר קדשיך נזכיר שמך בני ישראל ולא בשמות הבעלים, כפי שיעד הנביא[5]: והסירותי את שמות הבעלים מפיה ולא יזכרו עוד בשמם, ספרדים אשכנזים כי אם בשם ישראל יכונו ישראלים. ולא יהיו עוד בארצנו הק' עדר עדר לבדו[6], וכל כולל בפני עצמו, עד מתי יהיה זה לנו למוקש[7], צדיקים או חסידים או פרושים וכד' כולם לדעת אחד נתכוונו לעשות רצונו ית'. אבל לא לתת ריוח בין הדבקים בה' ולהפרד איש מעל אחיו.[8] אמרו לצדיקים כי טוב[9] אם ישימו מעינם לחבר את האהל להיות אחד[10], ונאספו שמה כל העדרים וגללו את האבן הגדולה מעל פי הבאר והשקו את הצאן[11] קדשים מים חיים חסד ורחמים.


[1] ירמיה, ל"א, ג'

[2] ירמיה, ל"ב, ל"ט

[3] על פי בראשית ל"ה, י'

[4] ישעיה, כ"ו, י"ג

[5] הושע, ב', י"ט

[6] בראשית, ל"ב, י"ז

[7] שמות, י', ז'

[8] על פי בראשית, י"ג, י"א

[9] על פי ישעיה, ג', י'

[10] על פי שמות, כ"ו, י"א

[11] על פי בראשית, כ"ט, ג'

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s