האומר שראשית הגאולה תהיה ע"י משיח בן דוד כמו שמקוים דלת עמי הארץ, הוא כמי שאומר שקודם אור הבוקר יזרח השמש

[כתבי ר' יהודה אלקלעי, א', עמ' 254-255. מנחת יהודה, ל"ד]:

" ולא תעלה על דעתך שהקץ והגאולה והישועה והנחמה וביאת משיחנו הם שמות נרדפים ויבא הכל בבת אחת וביום אחד. כי לכל יש קצה וגבול ועת וזמן לכל חפץ[1]. כמו שאנו אומרים בסליחה א"ש קרב לנו קץ הגאולה. כי ראשיתה דבר מועט שאינו מורגש, כדאיתא בירושלמי ברכות פ' א' אגדה ג': ר' חייא ור' שמעון ברבי הוו מהלכין בקריצתה וראו אילת השחר שבקע אורה. א"ר רבי חייא לרבי שמעון: כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קמעה קמעה כל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת, מ"ט כי אשב בחושך ה' אור לי[2]. וכן אמרו במגילה פ' ב'[3]: וכיון שנקבצו גליות נעשה דין ברשעים, וכיון שנעשה דין ברשעים כלו כל המינין, וכיון שכלו המינין מתרוממת קרן צדיקים, והיכן מתרוממת קרנם בירושלים, שנאמר:[4] שאלו שלום ירושלים, וכיון שנבנית ירושלים בא דוד, וכיון שבא דוד באת תפילה, וכיון שבאת תפילה באת עבודה, וכיון שבאת עבודה באת הודאה. האריך בעל המאמר ואמר בכל החלוקות וכיון וכו' להודיע שיש עת וזמן מוגבל לכל חפץ. וביאת משיחנו הוא היעוד האחרון והמופלא שבכולם קודם תחיית המתים כנ"ל, שבהמ"ק עתיד להבנות קודם למלכות בית דוד. ולכן נקרא מלכות ב"ד שמש, וכסאו כשמש נגדי[5], כי הגאולה היא כמו השחר עלה[6] וכל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת ומלכות ב"ד יהיה מאוחר אליה כצאת השמש בגבורתו[7]. והאומר שראשית הגאולה תהיה ע"י משיח בן דוד כמו שמקוים דלת עמי הארץ, הוא כמי שאומר שקודם אור הבוקר יזרח השמש, שהם דברים בטלים ומבוטלים. והרעה הגדולה הנמשכת מן הדעה הנפסדת הזאת הוא דבר מורגש והניסיון יוכיח. והדבר הזה מצוה לאומרו בפני עמי הארץ. וברוך המקדש שמו ברבים[8]. ולפי דעתי המסתיר את הדבר הזה הוא מחלל שם שמים בסתר. […]"


[1] על פי קהלת, ג', א'

[2] מיכה, ז', ח'

[3] י"ז, ב'

[4] תהלים, קכ"ב, ו'

[5] שם, פ"ט, ל"ז

[6] בראשית, י"ט, ט"ו

[7] שופטים, ה', ל"א

[8] על פי סדר התפלות. סדר ברכות השחר: ברוך אתה ה' מקדש את שמך ברבים.

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s